maandag 5 november 2012

En daar is Niamh

Hallo lieve poppenblogvolgers,
 
Het heeft even geduurd. Ik had veel aan mijn hoofd en ben weer veel nieuwe projectjes begonnen. Dat het niet lukt om via mijn telefoon te bloggen vind ik ook nog steeds niet leuk. Dat zou het zoveel gemakkelijker maken. Hup een foto plaatsen, tekstje erbij en iedereen kan het op  mijn blog zien. Maar helaas dat wil niet werken. Ik heb al zitten denken om via facebook iets te maken, maar dan stolk ik straks mijn gehele vriendenlijst met telkens foto's van mijn creaties en ik weet niet of ik dat wil.... moeilijk moeilijk.
Voor nu eindelijk tijd om jullie Niamh te laten zien. De naam is door een meisje waar ik werk bedacht. Als het goed is spreek je het uit als Niev. Dat vond ik veel op Lief lijken en daarom een hele mooie naam voor de pop.
 
Het begin. Ik wilde heel graag nu een pop maken met een streepjes maillot. Eerst heb ik de kleuren bij elkaar gezocht.
 het is wel een beetje gepriegel en de kleurtjes gingen ook lekker door elkaar. Maar ik ben wel blij met het resultaat.
 
 Hier kun je goed zien dat je de hiellapje om het zo maar even te noemen in 1 kleur maakt.
 Hier zijn de lange benen af. Ook is goed te zien dat ik een restant draadje als markering heb gebruikt. Een lekker opvallend kleurtje!
 Hier de armen. Ik zie dat ik soms zo lekker bezig ben dat ik vergeet foto's te maken. Een arm is een arm en niet heel anders dan de andere armen, maar toch deze arm hoort echt bij deze pop.
 Hier is te zien dat ik voor een egaal gekleurd shirtje ben gegaan. Deze licht paars staat er wel leuk bij.
 Hier puzzelen ik weer de 4 pennen bij elkaar.
 Dan het laatste stukje van het shirtje. Dit is wel tot zere handen aan toe breien, want hoe strakker hoe mooier (vind ik).
 
 Voordat ik het nekje ging breien heb ik de pop eerst goed opgevuld.
 (oeps dubbele foto, maar ik krijg hem niet weg)
 Even een foto van het hoofd. Dat blijft het leukste gedeelte van de pop.
 En hier de ogen. Maar nu ik de foto bekijk bedenk ik me dat ik op de foto camera een foto gemaakt heb van de ogen die ik gebruikt heb. Namelijk de ogen die ik gehaakt heb. Dat werd mooier.
 Uiteraard wilde Zoë Even op de foto!
 
 
 Hier even een snelle blik van Niamh met witte haren.
 En de mooie oren. Patroon is te vinden op Wieke haar blog.
 Hier alle haren op het hoofdje. Er is een hele bol aan op gegaan.
En ja ook Sam vindt de pop mooi!
 Nog even een foto van Niamh op het bankje!
 
Momenteel ben ik ook weer lekker aan het haken. Ook echt super leuk! Het paarse jurkje staat nog op de pennen en als die af is komt er ook vast een foto die ik zal plaatsen. Maar over wanneer ga ik niets meer beloven. Toch leuk dat je even een kijkje kwam nemen en ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren. Mocht je zelf een pop gemaakt hebben en op een blog hebben gezet zou ik het leuk vinden als je een berichtje met je blog achter laat!
 
Met lieve poppengroetjes!
Net
 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Net, wat leuk om het hele verhaal van je pop te kunnen volgen. En wat is ze mooi....
    Nu nog wachten op de foto's met kleedjes.
    Ik heb ook een blog gemaakt en nu merk ik pas dat we eigenlijk zo goed als de zelfde naam hebben.
    Ik heb er Danjel's poppenblog van gemaakt, omdat ik eigenlijk tot nu toe alleen maar popjes heb gemaakt. Als het je stoort van de naam, dan laat je het maar weten. Je blog staat op mijn blog.
    Vriendelijke groet
    Daniëelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke pop.
    Mooi de gestreepte beentjes.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor moet je zeker heel goed voor kunnen breien zo mooi dat kan ik niet.. kan beter haken dan breien groetjes pam L

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Pam L,

      dank je wel. Haken is op dit moment wat ik het meest doe. Er is iemand geweest die deze poppen heeft gehaakt. Die heeft een eigen patroon ervan gemaakt. Ook ontzettend gaaf.
      Succes met het haken!

      Groetjes Antoinet

      Verwijderen