woensdag 8 augustus 2012

Het begin!

Hallo Allemaal,

hier de eerste foto's.
Het was even puzzelen wat ze nu bedoelde. Ik kreeg de hiel niet goed. Eerst een lapje breien op 1 pen en dan steken aan de zijkanten creeeren om weer verder te kunnen breien en dan een voetje te creeeren! Yes het is me gelukt!

Hier ben ik al een stuk verder. Ik heb er voor gekozen om de pop in huidskleur te breien en wel alvast ondergoed aan te geven. Een mooie rode onderbroek... alhoewel... het werd meer een string. Ik kreeg het tussen stukje niet goed toen ik de benen aan elkaar moest naaien. Dat is nog wel even een gepuzzel.


Het was even zoeken wat ik met het shirtje ging doen. Een grijs met rood streepje vond ik er wel bij passen. ik koos ervoor om 4 pennen grijs 1 pen rood. Het kwam zo aardig uit.



Het hoofd was de leukste uitdaging. Ik dacht dat het best moeilijk zou zijn een neusje breien en dan de gaten voor de ogen. Het was ook wel even puzzelen. Ik heb de omschrijving in het boek ook zeker een paar keer gelezen en zitten rekenen of het uitkwam. Het klopt wel, maar ze hadden het makkelijker kunnen opschrijven. Op het blog van Wieke staat een herschreven versie.  Klik hier om naar de herschreven versie te gaan.



Hier even de pop op mijn boek. Ik heb haar al ogen gegeven. Ik koos voor grijs vanwege haar shirt.

Hier is het gezicht beter te zien. Ik heb de pop op breipennen 3 of misschien zelfs 3,5 gebreid. De pennen die ik bij het kerstballenboek kreeg in het pakket.



Hier het hoofdje dicht! En een mondje.

De laatste foto voor nu. Hier de winpers. De pop is al af, maar ik heb geen foto's meer gemaakt. Dat ga ik straks doen en dan kan ik de volgende keer deze met jullie delen.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Neem zeker even een kijkje op het blog van Wieke en staat zoveel op en zoveel leuke dingen. Nog even een vermelding van de pop die ik echt geweldig vind: de pop(pen) van Tinemors Univers. De pop met de mooie witte haren en de geweldige blauwe bril! Voor mijn tweede pop echt de inspiratie, maar dat zel ik snel met jullie delen!

Lieve poppengroetjes Net



Geen opmerkingen:

Een reactie posten