woensdag 8 augustus 2012

En Elsy is af!

Lieve allemaal,

vandaag mag ik jullie voorstellen aan Elsy.


Met trots is hier mijn eerste pop. Mijn dochter Zoë is dol op haar. Ik was er tijdens het maken telkens kwijt. Ook mijn nichtje Lily die op haar 1e verjaardag in de tas de pop vond begon er lekker mee te spelen. Het zijn echt super leuke poppen. En dus niet alleen om te maken.


Ze heeft hier wel al de bloem in haar haren die hoort bij haar jurk.

De jurk uit het boek. Daar was ik meteen verliefd op. Die zou ik gaan maken. Ik dacht nog om andere kleuren te gebruiken, maar ik kwam er niet uit. Dus toch geprobeerd zoveel mogelijk dezelfde kleuren te gebruiken uit het boek.



Bij mijn eerste poging had ik mijn breiwerkje na een avondje breien op de bank laten liggen. Dochter lief van 3 vond dat toch wel erg interessant. Ik kon inderdaad opnieuw beginnen... Ze heeft heel lief geholpen met het uitzoeken van de kleurtjes voor de bloemetjes. Knippen vindt Zoë erg leuk. Ze heeft me heel goed geholpen;)!!!




Hier met haar aangepaste Uggs! Een patroon van tinemors. Een vertaalde versie is te vinden op Wieke haar blog.

 Hier Elsy nog even staand. Een vriendinnetje is al in de maak, maar nu op pennen 2,5 zoals in het boek staat aangegeven. Ik merk nu al dat het briewerk veel strakker wordt en mooier. De vulling komt er niet doorheen en dat is wel handig met een donker roze maillot.


Lieve poppengroetjes Net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten